Varukorgen

  • Du har inga produkter i varukorgen.

Frakt & Leverans

LEVERANSÄTT

Vårt sortiment i e-handeln består av både lagervaror från butik(som lagerförs och levereras från vår butik på Bangårdsgatan 23 i Jönköping) och lagervaror hos leverantör (som lagerförs och leveras direkt från leverantören), beställningsvaror (längre leveranstid från leverantör) samt tillverkningsvaror (tillverkas på beställning från leverantör)
Eftersom varorna lagerförs på olika ställen, innebär det att varorna fraktas hem till dig på olika sätt (läs mer om leveranssätten här nedan).

HEMLEVERANS

Vid hemleverans får ni hem era varor smidigt och enkelt – oavsett om det gäller en liten blandare eller ett komplett badrum. Hemleveransen utförs fraktleverantören (DHL, Schenker, Postnord). Inför hemleverans blir ni kontaktad för att bestämma en tid som passar er. Fraktleverantören lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar under för- eller eftermiddagen och det kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

GRANSKNING AV GOODS
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står renoverahuset.se för. Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Dokumentera skadorna genom att fotografera dem direkt på plats.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundservice på 036 – 18 88 00 eller via kundtjanst@renoverahuset.se. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

UTLÄMNINGSSTÄLLE

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Leveransen sker till någon av våra fruktleverantörers (DHL, Posten eller Schenker) utlämningsställen.
Du får en avi per sms eller via brev när varan är framme. Varan måste sedan hämtas inom 14 dagar. Medtag legitimation för uthämtning.

HÄMTA I BUTIK

Du kan välja att hämta dina produkter i vår butik på Bangårdsgatan 23 i Jönköping.
Du får ett meddelande av oss när dina varor finns att hämta. Vid varuutlämning krävs det att du kan uppvisa godkänd legitimation.

LEVERANSTID

Lagervaror från butik kan ofta skickas samma dag eller dagen efter, medan lagervaror, beställningsvaror, och tillverkningsvaror från leverantör har lite längre leveranstid. Vilken förväntad leveranstid framgår på varje produkt.
Renoverahuset.se levererar på överenskommen dag och tidsintervall.  Personal från fraktbolag kommer att kontakta dig före ankomst så att du i förekommande fall kan förbereda eventuella bom- och grindöppningar o. likn.

Leveransdatumet på din orderbekräftelse är ett preliminärt datum. Leverans av din vara kan vanligtvis ske helgfri vardag.
Tänk på att den som tar emot leveransen måste vara myndig och kunna legitimera sig.

FÖRHANDSBESKED OM STÖRRE LEVERANS.

Vi på Renoverahuset.se kontaktar dig 1-3 dagar före leveransen för att göra upp med dig om dag och tidsintervall. Det är viktigt att Renoverahuset.se har ditt telefonnummer där vi kan nå dig mån – fred. mellan 08.00-20.00. Skulle du få förhinder skall du meddela oss på Renoverahuset.se så snart som möjligt.  Missar du tiden för leverans skall du kontakta Renoverahuset.se för att komma överens om ny dag och tid.

FÖRBERED MOTTAGANDE AV LEVERANS

Tänk på att sådan behörig person, som angivits ovan skall finnas på plats vid mottagandet. Undanröj ev. hinder för att leveransens skall kunna utföras säkert genom att bereda fri väg så att din vara kan avlämnas på avsedd plats utan hinder. Det betyder att mottagandet måste planeras så att varorna kan bäras utan fara för skada på person eller egendom.

Välkommen att kontakta oss på Renoverahuset.se om du är osäker om storlek, mått och omfång på din vara, när du skall planera framkomligheten.  Skydda golven där varan skall levereras.  Av arbetsmiljö- och säkerhetsskäl kan medarbetare som levererar inte ta av skorna när varan bärs in eller vid eventuellt arbete med montering.

FRAKTKOSTNAD

Vi erbjuder fri frakt över 10 000kr.
På ordrar under 10 000kr till kommer fraktkostnad på 99kr till 1499kr beroende på produkt.
Vid beställning av fler produkter betalar du endast en fraktkostnad.

INFORMATION OM LEVERANSFÖRHÅLLANDEN

Om leveransadressen är inom område med trafikrestriktioner som exempelvis vissa öar eller andra områden och där trafiken kan påverkas av t.ex. färjor, broöppningar eller bommar skall du informera Renoverahuset.se om detta så att leveransen kan förberedas och arrangeras på smidigaste sätt. Vid leveranshinder påkallade av sådana förhållanden informeras du av Renoverahuset.se.

RETUR VID LEVERANSHINDER

Om leverans inte kan genomföra på grund av hinder hos dig som kund kommer leveransen att gå i retur varvid du debiteras särskild avgift.

EJ MOTTAGEN LEVERANS / OUTLÖST PAKET

Vara som levererats med postpaket och ej är utlöst inom 14 dagar kommer att returneras till Renoverahuset.se på köparens bekostnad.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-.

FEL VID LEVERANS

Renoverahuset.se ansvarar för att varan är felfri när den levereras. Säljaren ansvarar även för fabrikationsfel som finns vid leverans eller som visat sig efter leveransen och som reklamerats senast 12 månader efter leverans.

ANSVAR FÖR VARAN

Ansvaret för varan övergår till kunden när varan har överlämnats.

ENQUIRY CART

[ENQUIRY_CART]
Ingen produkt har blivit tillagd i önskelistan