Varukorgen

  • Du har inga produkter i varukorgen.

Vanliga Frågor

Här hittar du svar på frågor om allt som rör ditt köp på renoverahuset.se.
Saknas någon fråga så kan du enkelt kontakta oss genom chat, eller ringa oss på telefon: 036-18 88 00.

BETALNING

Kontrollera att du har pengar på kontot som ditt kort är kopplat till och att ditt kort är aktiverat för köp online. Du kan kontakta din bank för hjälp med detta. 

Ja. Klarna använder sig av SSL (Secure Socket Layer) vilket innebär att alla beställningar som genomförs hos oss är krypterade. Det innebär att Dere fönster & portar AB inte har tillgång till kortnummer eller annan känslig information. Vid ytterligare frågor angående SSL ber vi dig kontakta oss på kundtjänst eller till Klarna (för klarna checkout).
Dere fönster & portar AB garanterar att personuppgifter inte säljs vidare till tredje part.

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av, klickar du på länken för rabattkod- eller presentkortskod i kassan. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden.

Har du hittat en rabattkod på internet som inte fungerar kan det hända att rabattkoden inte är giltig längre eller att den inte finns hos oss. Vi garanterar inte att rabattkoder som sprids på externa sajter (s.k “rabattkodssidor”) fungerar.

Vi erbjuder flera olika betalsätt.
Vill du betala med kort, erbjuder vi kortbetalning  genom Klarna Checkout.
Där finns alternativen faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du också att betala med Klarnas kampanjer. Läs mer om deras kampanjer i kassan.

LEVERANS

Vi levererar inte till öar utan broförbindelse. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmsta kajplats med adress på fastlandet. Du som kund får sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
Ange information vid beställning om ni önskar transport till skärgårdsö redan vid beställning, då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.

Tyvärr händer det att varorna blir skadade på vägen till dig och för att vi ska kunna godkänna transportskada så måste du anmäla detta till oss så snart som möjligt och senast 5 dagar efter mottagandet. Skicka oss ett mejl med ditt ordernummer och bild på skadorna till reklamation@renoverahuset.se. Ärendet blir nu skapat och vi kommer hantera det så snart som möjligt.

Nej, vi skickar endast inom Sverige i dagsläget.

Upp/inbärning ingår ej i frakten.

Vi erbjuder alltid fri frakt inom hela Sverige.

Vi har både lagerförda varor, beställningsvaror och tillverkningsvaror . Lagerförda varor kan vi leverera på 2-5 dagar, medan beställningsvaror och tillverkningsvaror kan ha olika leveranstider beroende på vad för produkt. Varje uppskattad leveranstid finns nämnd på varje produkt.

ORDER

Kontakta vår kundtjänst och meddela oss ditt ordernummer samt vad du vill ändra i din order så ser vi om vi kan ordna det.
Det finns ingen avbeställningsrätt på beställning- eller tillverkningsvaror.

Beroende på vad det är för produkt kan vi lösa varuprover. Kontakta oss på kundtjänst om du vill ha prover.

Vill du köpa ett större antal av en produkt ber vi dig kontakta oss på info@renoverahuset.se med artikelnummer och antal samt när du behöver ha varorna levererade så återkommer vi till dig inom kort med en offert.

Det går oftast att avbryta en order om du kontaktar oss senast kl 10.00 följande dag om den inte har lämnat oss. Skulle den redan ha lämnat oss (alltså blivit upphämtad av transportbolaget) kan vi såklart ta tillbaka den, men då tillkommer det en returfrakt. Du kan nå oss på telefon 036-180206.
Det finns ingen avbeställningsrätt på beställning- eller tillverkningsvaror.

När du lagt en order skickas automatiskt en orderbekräftelse. Har du inte fått den bör du kontakta Renovera Husets Kundtjänst omgående för hjälp. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 036-180206

Ja, du måste vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd.

Fakturor från Klarna skickas till den e-postadress du angav för din beställning. Kolla i din mail och ta gärna en titt i din skräppost-mapp eftersom den ibland kan försvinna i spam-filtret.
Kontakta oss med ditt ordernummer om den fortfarande saknas så skickar vi ut den på nytt till dig. Observera att det kvitto du fick med i din order inte är en faktura.

När du lägger en beställning hos oss skickar vi ett e-mail med en detaljerad orderbekräftelse. Första gången du beställer kan du välja att skapa ett konto, vilket ifrån du kan logga in och följa dina ordrar. Betalar du din order med Klarna Checkout, skapas ett konto automatiskt åt dig. Kontakta oss om du saknar din orderbekräftelse så skickar vi den på nytt till dig.

ÖVRIGA FRÅGOR

Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet. Du kan även kontakta oss på kundtjanst@renoverahuset.se.

REKLAMATION & GARANTI

Ja, du kan reklamera varor som du köpt i webshopen i vår butik på Solåsen i Jönköping. Tänk på att ta med dig orderbekräftelsen/kvittot eller ordernumret. 

Skicka en beskrivning av felet och ordernummer, tillsammans med en bild eller video på ev synlig skada, till reklamation@renoverahuset.se så hjälper de dig med ditt ärende. Transportskador måste rapporteras inom 5 dagar, anmälningar som inkommer efter 5 dagar godkänns inte.

Du hittar information om garanti och reklamationer här.

ENQUIRY CART

[ENQUIRY_CART]
Ingen produkt har blivit tillagd i önskelistan